torstai 11. huhtikuuta 2013

Asennetta asanaan

Olen tässä kahden viikon aikana käynyt kokeilemassa erilaisia joogatunteja. Toistaiseksi takana on neljä erilaista harjoitusta. Olen kovasti tykännyt notkeutta, tasapainoa ja voimaakin vaativista tunneista, mutta kertaakaan ei ole tehty puuasentoa?!

Se on ainoa joogajuttu jonka miehenikin tietää. Miksi?
Siksi että vuonna 2008 Balilla käydessämme kävimme tulivuorelle kiipeämässä yön pimeässä ja näimme auringon nousevan vuoren päälle saavuttuamme. Samalle paikalle saapui myös muita, kuten kolme ranskalaisturistia, jotka sitten poseerasivat toisilleen hassussa asennossa auringonnousussa. Tuo hassu asento oli juurikin "The tree-pose" eli puuasento.

Sittemmin aina kun olin käynyt Gogo:lla Body Balance-tunnilla kysyi mieheni A) että tehtiinkö puuasentoa tai B) oltiinko 45min vaa'assa... (tämä on omaa höpöä huumoriamme)
Nyt joogasta tullessani kysymys A) on esitetty joka kerta.
Tammikuun aleista kotihousuiksi hankkimissa Energeticsin Yogapantseissakin on painettuna kuva tuosta asennosta, joten sitä voisi luulla yleiseksikin jutuksi joogassa?

Täytyy nyt kotireeneissä panostaa tuohon puusentoon ja toivoa että sitä sitten ensikerralla harjoitellaan tunnillakin ;-)


"Attitude" -toppi ostettu Phi Phi:ltä, Energeticsin Yogapantsit Intersportista.

Kuva siitä puuasennosta yogahousuissani.



2 kommenttia:

  1. Olen aina halunnut kokeilla joogaa, mutta toistaiseksi se on jäänyt Wiin kokeiluun. :D

    VastaaPoista
  2. Mä kävin joskus kymmenen vuotta sitten työväenopistolla yhden lukukauden astangajoogassa. Se jäi siihen, ei oikein napannut ja en hiffannut millään sitä hengittelyä. Sittemmin Body Balancessa oon kuitenkin pärjännyt hyvin kun oli hieman pohjaa joogasta. Nyt täytyy sanoa että oon päässyt sisään siihen hengittämiseen ja oon tykännyt joogasta tosi paljon.

    VastaaPoista

Hei, anna äänesi kuulua ja jätä kommentti!

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.