maanantai 4. helmikuuta 2013

Ihmeiden aika

Viikko sitten saatu upea kimppu on vielä voimissaan.

Orkidean toinen kukinta.

Samainen orkidea puskee jo toista kukkaa...

Ennen joulua saamani amaryllis innostui ja sekin päätti kukkia vielä toistamiseen.

Nyt on maailmankirjat sekaisin.
Minä, se surullisen kuuluisa antiviherpeukalo olen jotenkin vahingossa onnistunut laiminlyönneistä huolimatta saamaan orkidean sekä amarylliksen kukkimaan toistamiseen. Nämä kukat kun vähäisen kasvitietämykseni mukaan ovat niitä hankalia tapauksia jotka loukkaantuvat mitä pienemmistä asioista.

Hassua kyllä samaan aikaan ne helppoakin helpommat jukkapalmut kituuttavat huolestuttavasti...

Kukat saavat nyt kuitenkin pärjätä omillaan, sillä kaikki energiani kääntyy hetkeksi itseeni. Viheliänen flunssa näyttää saaneen otteen minusta kaikista varotoimenpiteistä huolimatta. Plääh! Ei auta muuta kun lähteä nenäliinaostoksille.

Mukavaa maanantaita kaikille, pitäkää itsenne terveinä!




2 kommenttia:

  1. Ei voi kun onnitella viherpeukaloa!

    Mulla meinasi kuolla jukkapalmu. Sain sen taas virkoamaan leikkaamalla useita ruskistuneita lehtiä ja jättämällä kastelun kolmeksi viikoksi. Olin meinaan onnistunut kostuttamaan sen mullan aika huolella. :D ..Ja se ei missään nimessä ole suotavaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ;-)

      Ma luulen että mun jukkapalmuilla sijainti oli huono valon suhteen ja siksi kituuttivat. Nyt ne sijoitettiin uuteen valoisampaan paikkaan ja toivon niiden vielä elpyvän.

      Poista

Hei, anna äänesi kuulua ja jätä kommentti!

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.