keskiviikko 27. helmikuuta 2013

Bremenin reissu lyhykäisyydessään

Olen vieläkin ihan tohkeissani siitä kuinka hyvin pikkumatkamme Bremeniin meni. Lentomme Ryanairilla lähti Pirkkalasta siitä pienestä sardiinipurkin kokoisesta ja näköisestä "lentohallista". Siinä ei sinänsä ollut mitään hohdokasta, mutta oli ihanaa ettei tarvinnut ensin lähteä Helsinkiin asti, vaan pääsi matkaan melkein omalta kotiovelta. Se tuntui luksukselta.

Ryanarilla olin viimeksi lentänyt kesällä 2008, joten ihan tuoreessa muistissa ei ollut se matkatavaroiden määrän ja koon äärimmäisen tarkka syynäys sekä punnitus. Äiti oli onneksi varustautunut omalla matkatavaravaa'alla. Se pelasti paluumatkamme kommelluksilta.

Majoituimme Bremenissä Ramada hotellissa, joka sijaitsi näppärästi ihan historiallisen torin kupeessa aivan kaupungin ytimessä. Ihan hirveästi ei tullut aikaa vietettyä hotellihuoneessa kun viiletimme kaupungilla kauppoja tutkimassa. Heti perille päästyämme oikeastaan kävimme vain jättämässä matkatavaramme huoneeseemme ennenkuin lähdimme kohti Waterfront -nimistä ostoskeskusta.

Ramada Überseehotel Bremenin huoneessa oli tarjolla Tobleronea väsyneille matkustajille.

Tämä kuvakulma ei tee oikeutta Waterfront -ostoskeskukselle. Se oli oikeasti huomattavasti isompi.

Ensimmäisenä iltanamme siis tehokkaasti kolusimme parissa tunnissa Waterfrontin läpi. Kaupat menivät kahdeksalta kiinni ja meilläkin alkoi olla jo pikkuhiljaa nälkä. Palasimme keskustaan ja suuntasimme ravintolaan nimeltä Luv. Ainoa asia mistä olin matkaa varten ottanut selvää Tripadvisorista oli kaupungin ravintolasuositukset.

Tästä jälkkäristä riitti kahdelle!

Hauskasti rakennettu hääkakku, eikö?

Uuh! herkkuleivoksia konditoria Steckenissä.

Tyydyimme croissanttiin ja rusinapullaan kaikista kermaisista houkutuksista huolimatta ;-)

Luv ravintola osoittautui juuri niin viihtyisäksi, edulliseksi ja tarjoiluiltaan maittavaksi kuin sitä oli nettiarvosteluissa kehuttu. Suosittelen. Jälkiruuan jaoimme sillä masut olivat jo aikas täynnä pääruuista. Makeiden yöunien jälkeen matkamme jatkui kohti muita maistuvia asioita sillä rautatieasemalle kulkiessamme bongasimme todella makeita suklaakauppojen näyteikkuinoita. Aamukahvit hörppäsimme Stecker konditoriassa, jonka vitriinit olivat täynnä upeita kermaisia houkutuksia. Rautatieaseman edestä hyppäsimme bussiin ja matkasimme Ochtum Park -outlet alueelle.

Minunhan piti olla vain seuraneitinä ja makutuomarina äidilleni tällä reissulla, mutta outlet-kaupoista löytyi minullekin kaikkea tarpeellista ja kivaa... ja loppu onkin sitten shoppailuhistoriaa.

Lindtin suklaakaupassa en voinut vastustaa houkutuksia kuten näkyy...
Kilon pussi sekalaisia suklaalevyjä, pikkuisia pralineja yms. maksoi vain kympin.

Bremenin pikkukujat olivat minun mieleeni.

Outlet-kauppojen tarjonnan läpikäyntiin menikin melkein koko päivä. Iltapäivästä palasimme takaisin keskustaan ja kerkesimme hieman näkemään kaupunkia päivänvalossakin. Pienet koristeelliset kujat olivat minun suosikkejani. Niitä palaan mielelläni uudestaan ihastelemaan ehkä hieman lämpöisemmillä ilmoilla. Vaikka Bremenissä ei ollutkaan lunta maassa oli lämpötila kuitenkin muutaman asteen pakkasella ja pureva tuuli otti luihin ja ytimiin. Ostoksilla pyöriminen vei meistä mehut ja illalla poikkesimme nopeasti hotellin viereiseen ravintolaan syömään ennenkuin aloimme pakata laukkujamme kotimatkaa varten. Puolitoista vuorokautta kohteessa tuli täyteen kun paluulentomme lähti kohti Pirkkalaa jo aamupäivästä.

Tuntuu kuin olisin ollut pidemmälläkin reissulla, niin paljon virtaa sain tuosta nopeasta irtiotosta. Bremenistä jäi todella hyvä fiilis matkakohteena ja palan halusta palata sinne välittömästi. Taitaa kuitenkin olla niin, että menee tovi jos toinen ennen kuin Bremeniin pääsen uudelleen.

Seuraavaa lomaa minun ei onneksi tarvitse taas odottaa seitsemää kuukautta, vaan vain kaksi. Lennot on jo varattu ja tuolle tulevalle reissulle voin pakata kevyesti, sillä kohteessa pitäisi lämpöasteita piisata...