tiistai 30. elokuuta 2011

Hyvä ruoka parempi...

Mä olen aikamoinen herkuttelija. Mulle maistuu niin makea kuin suolainen. Välillä ravintolassa syömisen "suolaiset" hinnat käyvät kukkarolle, mutta kun kokemiaan makunautintoja muistelee vielä pitkään niin nuo hetket ovat olleet jokaisen pennin sekä centin arvoisia. Hyvä ruoka on tavallaan mulle harrastus. Pidän ruuan laittamisesta silloin kun siihen on aikaa. Pidän myös kivojen annosten kuvaamisesta vaikka aina en otoksissa onnistukaan. Kaikkein eniten pidän siitä, että joku muukin nauttii kokkauksistani. Atrian slogan "Hyvä ruoka parempi mieli" on osuva. Mulle ainakin tulee parempi mieli hyvästä ruuasta. Jaan nyt tätä hyvää mieltäni parilla tämänvuotisella ulkoruokinnan kohokohdalla.

Tammikuussa matkamessuilla Helsingissä poiketessamme piipahdimme lounaalle Chez Dominiqueen. Tällaiselta näytti alkupala-annos lounallamme. Silmänruokaa siinä missä täytettä vatsallekin.

Keväällä lounastimme Ravintola C:ssä. Alkupala-annos "lohta ja vihersalaattia" sisälsi lohta ja kaikkea vihreää. Vihersalaatin ei siis tarvitse olla pelkkää salaattia, vaan siinä voi olla kurkun lisäksi, avocadoa, kiiwiä, rucolaa, vuonankaalia jne. vihreää ja tuoretta ruoka-ainesta.

Keväällä eräänä viikonloppuna pääsimme Ineziin syömään. Sidraa olimme käyneet maistelemassa jo pari kertaa ja vihdoin ehdimme ruokailemaankin. Jälkkäriksi otimme tietysti churroja.

Paras porkkakakku IKINÄ! Tätä nautimme Reykjavikissa Mokka kahvilassa. Ihan heti ei pääse kokemusta toistamaan, joten makustelen tätä kuvaa seuraavaa yhtä hyvää porkkanakakkua etsiessäni.  

Tuliko kenelläkään vesi kielelle niin kuin minulla?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hei, anna äänesi kuulua ja jätä kommentti!

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.